Monday, 15 September 2014

Misery Business - Paramore

if anyone wants me to finish this i can :-)

all B's are Bb
all E's are Eb
all A's are Ab
all D's are Db (C#)

C C C C#C C CBbBb
i'm in the business of misery,

Bb Bb Bb Bb Bb F
let's take it from the top.

F C C CC C Eb EbDD
she's got the body of an hourglass,

C C#C Bb A F
it's ticking like a clock.

C C CC C C BbBb Ab Bb C C
it's a matter of time before we all run out,

C C C C C C
when i thought he was mine,

Cv Cv Cv Cv Cv Cv
she caught him by the mouth.

F FF F Ab C
i waited eight long months,

F FF Bb F F
she finally set him free.

Ab Ab Ab Ab Ab Ab
i told him i couldn't lie,

F F F FF F Ab F
he was the only one for me.

Ab Ab Ab C C C
two weeks we caught on fire,

C C C F F F
she's got it out for me,

F F F EbEb Eb/D
i wear the biggest smile.

C C CC C C CBb
oh, i never meant to brag,

A B C B A B C C AF
but i got him where i want him now,

C C C CC B AAA F B
oh, it was never my intention to brag,

C B A B C B A AF
steal him all away from you now.

F F F A F Eb
but god it feels so good,

A B C B A B C C AEb
cause i got him where i want him now,

C C C C C C C B
if you could then you know that you would.

C B A A CDC
god it just feels so.

Northern Downpour - Panic! At The Disco

all B's are Bb

A C A C A C A C
if all our life is but a dream,

FDC FG A G A G A G FG C D C
fantastic posing greed then we should feed our jewelry to the sea.

A ABbA GF D C A Bb AGF G F
for diamonds do appear to be just like broken glass to me.

A C A C A C AC
and then she said she can't believe,

F DC FG A GA G A G AG CD C
that genius only comes along in forms of fabled foreign tongues.

ABb A G FD C
dripping eyes and flooded lungs.

ABb AGFGF C A C
northern downpour sends it's love, hey moon,

C CC Bb A FGA
please forget to fall down.

C A Bb A G F
hey moon, don't you go down,

FGA C C AGA GF FG A
sugarcane in the easy mornin weather vanes,

C C C GF
my one and lonely,

A C A CA AC A C
the ink is running towards the page.

F DC F G A
it's chasing off the days,

G A G A G F G AD C
look back at both feet and that winding knee.

G A G A G F D C
i missed your skin when you were east.

Bb A Bb A G F GF F
you clicked your heels and wished for me.

A CA C C A C
through playful lips made of yarn,

F DC FGA GAG A G F GA D C
that fragile capricorn unraveled words like moths upon old scarves.

Bb A Bb A G FD C
i know the world's a broken bone.

Bb A Bb AG A Bb A
but melt your headaches call it home.

Sunday, 14 September 2014

What is Love - Never Shout Never

A A E E E E ED C
in a stitch like this you gotta think,

A A C E E E EE E E D C
and i don't think you think about the way he thinks,

C C D D D D D CB
and i know you live life for yourself,

G G D D D D D D C B
but it all comes down to the way you help.

C E E E E E D C
i know your life is such a hell,

C E E EE E E E DC
you wake up earliy and you work until,

C D D D D D CB
you have your drinks at 5 o'clock,

B DD D D D D C B C G
the hours blend and your thoughts all haunt your hopes.

E D C FEEDC
your dreams, your everything.

C DC C G E D C E F EDC
well mama, i hope i dream, that you won't leave.

C C C D DC
and i have a question;

C D G C D G GFEDED
what is love? what is love? oh,

C C EF E A E F E D C B A
is it giving up, cause that's not how you raised me yeah.

Bubblegum Bitch - Marina And The Diamonds

all E's are Eb
all B's are Bb
all A's are Ab

G G C Eb
oh, oh, oh, oh

G G G
oh, oh, oh,

G C G
oh, oh, oh

EbEb CC G G C C G G FF F Eb G
got a figure like a pin-up got a figure like a doll,

C C G G C C G F F F Eb C
don't care if you think i'm dumb, i don't care at all.

CC G CC G FF F EbG
candy bear, sweetie pie, wanna be adored,

C D Eb F Eb D
i'm the girl you'd die for.

Eb Eb Eb Eb D Eb Eb Eb EbF
i'll chew you up and, i'll spit you out,

Eb Eb Eb Eb D Eb Eb Eb EbC
'cause that's what young love, is all about.

Eb Eb Eb EbD Eb Eb Eb EbF
so pull me closer, and kiss me hard,

G FEb C G FEbC GA
i'm gonna pop your bubblegum heart,

C C GGEb FF FF G
i'm miss sugar pink liquor liquor lips,

Ab Ab G F Eb D Eb Eb D D C
hit me with your sweet love, steal me with a kiss.

C C GG Eb FF FF G
i'm miss sugar pink liquor liquor lips,

Ab GF Eb D EbEbD C
i'm gonna be your bubblegum bitch.

Ab GEb Eb D EbEbG C
i'm gonna be your bubblegum bitch!

G G G
oh, oh, oh,

G G C G
oh, oh, oh.

C G C G F F FEb G
queen-tex, latex i'm your wonder maid,

C C G G CC G G F F FEbC
life gave me some lemons so i made some lemonade.

CCG CCG FF F Eb G
soda pop, soda pop, baby here i come;

C D EbF EbD
straight to number one.

Eb Eb EbD Eb Eb Eb EbF
oh dear diary, i met a boy,

Eb Eb Eb Eb D Eb Eb Eb EbC
he made my doll heart, light up with joy.

Eb Eb EbD Eb Eb Eb EbF
oh dear diary, we fell apart,

GG F Eb C G FFEb FG
welcome to the life of electra heart.

C C GG Eb FF FF G
i'm miss sugar pink liquor liquor lips,

Ab Ab G F Eb D Eb Eb D D C
hit me with your sweet love, steal me with a kiss.

C C GGEb FF FF G
i'm miss sugar pink liquor liquor lips,

Ab GF Eb D EbEbD C
i'm gonna be your bubblegum bitch.

C GF Eb D EbEbG C
i'm gonna be your bubblegum bitch!

Bb Bb Bb Eb D Bb BbGFEb C
i think i want your, your american tan.

D Eb D
oh, oh, oh.

Bb Bb Bb EbD Bb G FEb F
i think i'm gonna, be my biggest fan,

G A D
oh, oh, oh.


(you don't have to do this part, it's like, guitar in the song.)
AAAA CCCC DDDD DDDD
FFFF GGGG AAAA AAAA
AAAA CCCC DDDD DDDD
FFFF GGGG FFFF FFFF

C C GG Eb FF FF G
i'm miss sugar pink liquor liquor lips,

A A G F Eb D Eb Eb D D C
hit me with your sweet love, steal me with a kiss.

C C GG Eb FF FF G
i'm miss sugar pink liquor liquor lips,

A GF Eb D EbEbD C
i'm gonna be your bubblegum bitch.

A GF Eb D EbEbG C
i'm gonna be your bubblegum bitch!

Missing - Evanescence

A A EF G
please, please forgive me,

A BbA A E Bb AD
but i won't be home again.

AG GF E G F
maybe someday you'll look up,

D EF GF E F E ED
and barely concious, you'll say to noone,

ABb AE FA
isn't something missing?

A G G F E GF E D
you won't cry for my absence, i know

A GG F# Bb AA
you forgot me long ago.

E F G FEEF
am i that unimportant?

E F Bb AGBbAG
am i so insignificant?

ABb AE FG
isn't something missing?

ABb AE FG F
isn't someone missing me?

DE F C Bb BbAA
even though i'm the sacrifice,

A A A G A Bb BbA
you won't try for me, not now.

G A Bb A G A G F
though i'd die to know you love me,

D E FFEFED ABb AE FG FED
i'm all alone, isn't someone missing me?

Saturday, 13 September 2014

Lies - Marina And The Diamonds

all F's are F#

G AG AB AG GA
you're never gonna love me,

G G A F#
so what's the use?

A G A B AGAB
what's the point of playing,

B G G GD A
a game you're gonna lose?

A G AB AGAB G G A B G A
what's the point of saying you love me like a friend?

A G A B AGAB G GG GG F#
what's the point of saying it's never gonna end?

D E G G E D E G G GE
you're too proud to say that you made a mistake,

D E GG B F# F#
you're a coward till the end.

D E GG GE D E G GG E
i don't wanna admit that we're not gonna fit,

D E G G E G G E
no i'm not the type that you like,

G A B CA AG
why don't we just pretend?

A BDB G GA A G GA BAEDC
the lies, don't wanna know, don't wanna know.

BDBA G G A A G G A AGF#ED
i can't let you go, can't let you go.

E E EE D D DB
i just wanted to be perfect,

E EE E D D D B A
to believe it's all been worth the fight,

A BDB G GA A G G A AGF#E
the lies, don't wanna know, don't wanna know.

Nicotine - Panic! At The Disco

all Es are Eb
all Bs are Bb
all As are Ab

F Eb Eb C Eb F C
cross my heart and hope to die,

Ab Bb C Bb Ab GF F
burn my lungs and curse my eyes,

F F^ EbEb C C C C C C
i've lost control, and i don't want it back.

Ab AbAbBb C Bb Ab EC Ab Ab AbEb CBb
i'm going numb, i've been hijacked, it's a fucking drag.

F F G Ab G Ab G G Ab G Ab BbG G
i taste you on my lips and i can't get rid of you,

F F G Ab G Ab G G AbG Ab Bb G
so i say damn your kiss and the awful things you do,

Eb Eb Ab G Ab G G Ab G Ab B G
yeah you're on my lips and i can't get rid of you.

F F G Ab G Ab G G AbG Ab B G
so i say damn your kiss and the awful things you do,

Eb Eb C Bb AGA
yeah you're worse than nicotine.

AGA Eb Eb C Bb AbGAb
nicotine, yeah you're worse than nicotine.

FEbE
nicotine.

Girls/Girls/Boys - Panic! At The Disco

all F's are F#
all C's are C#

F# F# F#F# F# E E D EF#
i don't wanna hear you got a boyfriend,

DF# D F#E E F# B
sometimes, you're better off alone.

D D D A A F# E D A A F#
but if you change your mind you know where i am,

F# E D A A F# E D A B F#E E
yeah, if you change your mind, you know where to find me,

D F# D F#E EE E D EB
cause i don't wanna ever be your boyfriend.

D AA A A A F#E E D A A A A AF# F#E E F#
and never did i think that i would be caught in the way you got me.

A AAA AF# F#E D E F#B
push another girl aside, and just give in.

A F# A F# B
girls love girls and boys.

F#F#F#F#E GGGGF#
sophisticated, manipulated.

A F# A B Bv
girls love girls and boys.

F#F#F#F#E GGGGF#
sophisticated, manipulated.

D AA A A A F#E E
and never did i think that i,

D A A A A A F# E F#
would be caught in the way you got me.

A F# A B Bv G B C# D C# F#
girls love girls and boys, and love is not a choice.

When They Come For Me - Linkin Park

all B's are Bb
all A's are Ab
all E's are Eb

Bb Bb Bb Bb Bb BbBb Bb Bb BbBb
yeah, i am not a pattern to be followed,

Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb BbBb
the pill that i'm on is a tough one to swallow,

Bb Bb Bb BbBbBb Bb Bb Bb BbBb
i'm not a criminal, not a role model,

Bb Bb Bb BbBb Bb Bb Bb Bb Bb BbBb
not a born leader, i'm a tough act to follow,

Bb Bb Bb Bb BbBb Bb Bb Bb
i am not the fortune and the fame,

Bb Bb Bb BbBb BbBb Bb Bb BbBb Bb Bb
not the same person telling you to forfeit the game.

Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb
i came in the ring like a dog on a chain,

Bb Bb Bb Bb Bb BbBb BbBb BbBb Bb Bb Bb
and i found out the under belly's sicker than it seems.

Bb Bb Bb BbBbBb Bb Bb Bb Bb Bb
and it seems ugly, but it can get worse,

Bb BbBb Bb BbBb Bb Bb Bb Bb Bb Bb
cause even a blueprint is a gift and a curse.

Bb Bb Bb Bb Bb BbBb Bb Bb Bb Bb Bb
cause once you have the theory of how the thing works,

BbBbBbBb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb Bb
everybody wants the next thing to be just like the first.

Bb Bb Bb Bb BbBb Bb Bb Bb BbBb
and i'm not a robot, i'm not a monkey,

Bb Bb Bb Bb BbBb Bb Bb Bb Bb BbBb
i will not dance even if the beat is funky,

BbBbBb Bb BbBb Bb Bb Bb Bb
opposite of lazy, far from a punk,

Bb BbBb Bb BbBb Bb BbBb Bb Bb BbBbBbBb
y'all ought to stop talking, start trying to catch up, motherfucker.

Bb Bb Bb BbBb Bb
and all the people say,

CDEbFGGAG FGGFEbDC
ah, ah.

F F F F FF FF
try to catch up mother fucker,

CDEbFGGAG FGGFEbDCBbC
ah, ah.


(then more Bb's)

C D E G G F G G F F E F
oh, when they come for me, come for me, i'll be gone.

C D E G G F G G F F E F
oh, when they come for me, come for me, i'll be gone.

C D E G G F G G F F E F
oh, when they come for me, come for me, i'll be gone.

Bb Bb Bb BbBb Bb
and all the people say,

CDEbFGGAG FGGFEbDCD
ah, ah.

Blackout - Linkin Park

all F's are F#s
all C's are C#s
all G's are G#s
B B B B B B B
i'm stuck in this bed you made,

B BB B B BB BB
all alone with a sinking feeling,

B B B B B B B
i saw through the words you said,

B B BB B B BB
to the secrets you've been keeping.

B BB BB B B
it's written upon your face,

B B B B B B B BB
all the lies, how they cut so deeply.

B B B BB B B B B B B BB B B
you can't get enough, you take and take and never say no.

B B B B B BB
you've got to get it inside,

B B B B B B B B B B
you push it back down, you push it back down,

B B BB B B BB B B B B B
no, you'll never get it inside, you push it back down,

BB B B B B
blackout, blood in your eye.

E E E E E E F#
you say that it's not your fault,

E E E E E EDD
and swear that i'm not mistaken,

E E E E E E F
you said it's not what it seems,

B BB B B B B BB
no remorse for the trust you're breaking.

E E E E E E F
you run but then back you fall,

EED E E E E ED
suffocate in the mess you're making.

B B B BB B B B B B B B B
you can't get enough, you take and take and take and take,

B B B B BBB B
fuck it are you listening? no

B B B B B BB B B B B B
you've got to get it inside, you push it back down,

B B B B B B
you push it back down, no.


(more b's)

F#E E E AAG G G G
floating down, as colours fill the light,

E A G A G F# E EF# F# F#EE E
we look up from the ground in fields of paper white.

E F#EE E E A A A G G
and floating up, you pass in the night.

E AG AAGF# F#
a future gazing out,

E E F# F#EE
a past to overwrite.

E G A A BG
so come down, far below,

G G AG F# EF# E A G G
we've been waiting to collect the things you know.

G A A B B
come down, far below,

G G AG F# EF# E F# E E
we're been waiting to collect what you've let go.

G AGA G
come down, oh.

G AGA G
come down, oh.

G ACBA G
come down, oh.

G AGA G
come down, oh.

G A G
come down, oh.